Форма входу

Пошук

Календар

«  Лютий 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Середа, 21.02.2018, 04:01
Вітаю Вас Гість | RSS
Маріупольський професійний ліцей сфери послуг
Головна | Реєстрація | Вхід
Звіт МПЛСП





















 

Контингент учнів та слухачів на 01 жовтня 2013 року складає 328 осіб, що відповідає ліцензованому обсягу і  проектній потужності навчального закладу,    в тому числі:

  • первинна професійна підготовка на базі базової загальної середньої освіти з отриманням повної загальної середньої освіти  з чотирьох професій: 5141 «Перукар (перукар-модельєр); 7433«Кравець»; 7231.«Слюсар з ремонту автомобілів»; 3131«Фотограф (фотороботи)» - 245 осіб;
  • первинна професійна підготовка на базі повної загальної середньої освіти з трьох професій:  «Перукар (перукар-модельєр)» ; «Електрогазозварник»;  «Кравець» - 83 особи.
  • Основними  підприємствами - замовниками  робітничих кадрів   є: ПрАТ „Азовелектросталь”, ТОВ „Фірма Маріта”, фабрика індивідуального пошиву верхнього одягу „Фея”, приватні підприємства, які діють у сфері послуг.

         Фінансування Маріупольського професійного ліцею сфери послуг  згідно з Законом України «Про Державний бюджет України на 2013рік» з 1 січня 2013 року здійснюється за рахунок видатків на утримання державних професійно-технічних навчальних закладів, які враховані в загальному обсязі видатків місцевих бюджетів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів,   позабюджетних надходжень і додаткових джерел фінансування, відповідно до Закону України „Про освіту”, „Про професійно-технічну освіту” та інших законодавчих і нормативних актів, а також  за рахунок благодійних внесків та коштів спеціального фонду.

         Мовний режим та національна символіка навчального закладу відповідає вимогам законодавства України. З 1 вересня 2009 року навчання ведеться державною мовою.

Формування контингенту учнів Маріупольського професійного ліцею сфери послуг  здійснюється  відповідно до державного замовлення  в межах ліцензованого обсягу з урахуванням потреб регіону у кваліфікованих робітниках.

Професії, за якими здійснюється прийом учнів до ліцею кожного року та кількість навчальних груп визначаються, виходячи з потреб ринку праці, моніторингу контингенту учнів-випускників шкіл регіону на кожний навчальний рік, можливостей навчального закладу, ліцензійного обсягу.

Динаміка контингенту учнів (середньорічний контингент)  змінювалась наступним чином: у 2011 році -  338  учнів; у 2012 році - 355 учнів; 2013 р. - 315  учнів.

План державного замовлення за останні три роки виконується не в повному обсязі: у 2011 році  виконаний на 80%; у 2012 році – на 77%; у 2013 році – на 59%.

Різниця показників прийому учнів виникла із-за того, що, як показав моніторинг контингенту учнів – випускників шкіл м. Маріуполя та прилеглих районів,  кількість випускників шкіл в кожному році різна, це наслідок демографічної проблеми.

Прийом учнів здійснюється приймальною комісією згідно з „Правилами прийому учнів до Маріупольського професійного ліцею сфери послуг», які розроблені на підставі „Типових правил прийому до професійно - технічних навчальних закладів України” затверджених Наказом Міністерства освіти  і науки України № 499 від 14.05.2013 року. Правила прийому учнів , слухачів обумовлюють перелік професій, вимоги щодо освітнього рівня вступників за кожною професією, планові обсяги прийому, терміни навчання за професіями, обмеження з професій за віком, статтю та медичними показниками, інформацію щодо вступних випробувань, тощо. 

Профорієнтаційна робота проводиться згідно  з планом роботи ліцею протягом кожного навчального року. Директором ліцею затверджується графік відвідування шкіл міста, прилеглих районів та інші профорієнтаційні заходи.

Профорієнтаційна робота проводиться з випускниками шкіл та їх батьками. Педагогічні працівники ліцею тісно співпрацюють із заступниками директорів з навчально-виховної роботи шкіл та класними керівниками випускних класів.

Ліцей постійно проводить роботу з працевлаштування випускників, має документи, які підтверджують цю роботу. Середній відсоток працевлаштування за останні три роки складає 93%.

У позакласній роботі, на батьківських зборах, виховних годинах проводяться зустрічі з випускниками ліцею попередніх років, керівниками та робітниками підприємств. Вони знайомлять учнів з традиціями підприємств, технологією виготовлення продукції, її значенні у народному господарстві, пільгами, заробітною платою.

         Навчально-виховний процес у Маріупольському професійному ліцеї сфери послуг базується на основних принципах сучасної педагогіки.

         Головним планом роботи, на основі якого проводиться навчально-виховний процес є річний. Він розроблений на основі перспективного плану роботи ліцею на 5 років, аналізу попередніх років, враховує нормативні акти освітньої галузі в Україні.

Планування роботи на навчальний рік відіграє важливу роль у роботі   всього педагогічного колективу. План роботи ліцею розроблено згідно «Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах», затвердженого наказом МОНУ № 419 від 30.05.2006р., п.4.

В плані роботи визначено основні напрямки діяльності МПЛСП та проблеми, над  якими працює педагогічний колектив. До плану роботи МПЛСП на 2013-2014 навчальний рік включено наступні розділи:

- організаційні заходи;

- методична робота;

- виховна робота;

- удосконалення навчально-виробничого процесу;

- контрольно-аналітична робота;

- охорона праці;

- профорієнтаційна робота;

- удосконалення навчально-матеріальної бази;

- фінансово-господарська та навчально-виробнича діяльність.

На підставі річного плану роботи розробляються щомісячні планування, плани роботи методичних комісій, педагогічної ради, інструктивно-методичних нарад тощо.

         На початку кожного навчального року видаються накази щодо організації навчально-виховного процесу: Про організацію роботи з охорони праці, з безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки; Про закріплення за навчальними групами майстрів виробничого навчання та класних керівників; Про закріплення навчальних кабінетів, майстерень за викладачами та майстрами виробничого навчання; Про педагогічне навантаження тощо.

Ліцей забезпечено основними навчально-методичними документами з планування навчально-виробничої діяльності.

На кожну професію розроблено:

  • робочі навчальні плани певного ступеня професійно-технічної освіти;
  • робочі навчальні програми з професійно-практичної підготовки;
  • переліки навчально-виробничих робіт з професій;
  • технологічна та технічна документація для навчально-виробничих робіт;
  • плани уроків виробничого навчання;
  • плани навчально-виробничої діяльності.

Виробниче навчання та виробнича практика проводяться на базових підприємствах та у сфері послуг під керівництвом педагогічних працівників ліцею та провідних спеціалістів підприємств, які є наставниками учнів-практикантів. Перед виходом учнів на виробниче навчання та виробничу практику на підприємства міста в Маріупольському професійному ліцеї сфери послуг  видається наказ “Про проходження виробничого навчання та виробничої практики на виробництві”. Виробниче навчання  здійснюється у майстернях ліцею матеріально-технічна база яких дозволяє учням опанувати певним рівнем кваліфікації відповідно до Державних стандартів ПТО з будь-якої ліцензованої професії.

Повний курс навчання у Маріупольському професійному ліцеї  завершується Державною кваліфікаційною атестацією. Державна кваліфікаційна атестація та присвоєння кваліфікації здійснюється відповідно до “Положення про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно – технічну освіту” наказ № 201/469 від 31.12.1998 р. та ДСПТО.

         Забезпеченість робочими місцями на підприємствах відбувається на підставі укладених договорів, враховуючи підготовку за інтегрованими професіями.

 Виховна робота в ліцеї ведеться згідно: Плану виховної роботи, Плану загальноліцейних заходів, Плану роботи практичного психолога, Плану роботи методичної комісії, класних керівників; Плану роботи Ради профілактики правопорушень; роботи ради учнівського самоврядування; Плану спільних заходів зі служби у справах дітей, центром соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді; Плану роботу музею 384-го окремого батальйону морської піхоти, Плану роботи бібліотеки.

       Єдиний план виховної роботи ліцею містить наступні розділи:

  1. Організаційна робота, яка передбачає вивчення особистих справ учнів, підготовку наказів, планів та іншої документації, складання графіків, проведення інструктивно-методичних нарад.
  2. Навчальна робота включає заходи з організації навчальних занять, роботу зі учнями нового набору, питання чергування, складання угоди з батьками та ін.
  3. Виховна робота за напрямками:
  • виховання національної свідомості;
  • патріотичне виховання;
  • правове виховання, робота з попереджень правопорушень;
  • морально-етичне виховання;
  • художньо-естетичне виховання;
  • трудове виховання;
  • фізичне виховання;
  • охорона здоров’я.
  1. Індивідуальна робота з учнями.

       Зміст, об’єм та характер заходів обирається відповідно до напрямків виховної роботи, можливостей і умов ліцею та бажань учнів.

         Система виховної роботи у Маріупольському професійному ліцеї сфери послуг спрямована на національне, фізичне, громадянське, патріотичне, екологічне виховання, дотримання норм поведінки, розвиток у учнів морально - етичних та естетичних смаків, попередження правопорушень, професійну адаптацію, розвиток природних здібностей та нахилів і задоволення інтересу учнів.

З  метою запобігання поширенню серед учнівської молоді тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії, ВІЛ - інфекції, СНІДу  у ліцеї розроблені наступні  заходи:  консультації з надання  інформаційної, соціально-психологічної  та юридичної допомоги учням, проводяться зустрічі з представниками міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, зустрічі з лікарями  міської лікарні № 5, з лікарями-наркологами.

В ліцеї щорічно у квітні місяці з метою життєзабезпечення учнів та співробітників, попередження випадків тероризму проводиться День цивільного захисту, де відпрацьовуються навички поведінки під час надзвичайних ситуацій та у разі виявлення підозрілих предметів, що мають ознаки саморобних вибухових пристроїв.

         Класними керівниками та майстрами виробничого навчання всіх навчальних груп складаються місячні плани виховної роботи групи, в яких велику увагу приділено індивідуальній роботі з учнями. Розроблена тематика та методичні рекомендації для проведення виховних годин, батьківських зборів, індивідуальних бесід з учнями. Більшість педагогів використовують інноваційні методи виховної роботи.      

Психологічний супровід учнів в ліцеї здійснюється практичним психологом. Основні напрямки психологічної служби:

- забезпечення психологічного супроводу навчально-виховного процесу;

- профілактика суїциду;

- корекційна робота з учнями, які потребують особливої уваги;

- підвищення психологічної культури учнівського та педагогічного складу ліцею;

- діагностична, консультативна та корекційна робота з учнями, батьками та педагогами ліцею;

Практичним психологом проводяться семінари, групові та індивідуальні бесіди, консультації, тренінги, тематичні виховні години. Робота практичного психолога тісно пов’язана з соціальними службами та іншими громадськими організаціями.

Психологічною освітою охоплено 70% учнів, консультативною – 50% та корекційною роботою – 30%. На обліку у практичного психолога щодо роботи з учнями, які потребують особливої психолого-педагогічної уваги стоїть 8 учнів - 2,4% від загальної кількості контингенту. З учнями девіантної поведінки проводяться індивідуальні бесіди, діагностика, консультативно-корекційна робота.

         З метою поліпшення роботи з профілактики правопорушень та втрат навчального часу рада профілактики.  Рада профілактики працює згідно з розробленим і затвердженим планом роботи. До складу ради профілактики входить адміністрація ліцею, голова учнівського самоврядування, досвідчені  викладачі, майстри виробничого навчання. За учнями, які вимагають особливої педагогічної уваги закріплені громадські вихователі з числа педагогічних працівників ліцею, які ведуть щоденники спостережень.

У Маріупольському професійному ліцеї сфери послуг  методична робота організована та проводиться на основі “Положення про методичну роботу у  професійно-технічному навчальному закладі” (Наказ від 12.12.2000р. № 582), Наказу директора № 276 від 11.09.2013р. «Про організацію методичної роботи у Маріупольському професійному ліцеї сфери послуг у 2013-2014 навчальному році» , річного плану роботи.

         Колективною формою роботи в ліцеї є педагогічна рада, робота якої проводиться згідно з затвердженим планом.

         Динаміка проведення засідань педагогічної ради  є стабільною. У наявності є протоколи, підписані головою і секретарем. Всі заплановані питання розглянуті. 

         Головна  мета методичної роботи - удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, рівня педагогічної майстерності та пошуки нових форм навчання, підвищення ефективності професійної підготовки та виховання учнів.

         Кожен педагогічний працівник складає план самоосвіти, в якому містяться питання: підвищення якості теоретичної підготовки, професійного рівня, удосконалення методики викладання.

Педагогічний колектив ліцею визначив єдину науково-методичну проблему: «Активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом впровадження інтерактивних методів навчання», яка розроблена на період з 2009 по 2014 роки. Протягом п’яти років   колектив ліцею працює над її втіленням. Реалізація єдиної методичної проблеми  дає можливість покращити ефективність навчальної, виробничої та методичної роботи, об’єднати співпрацю адміністрації, викладачів, майстрів та учнів ліцею.

План методичної роботи є самостійним розділом річного плану роботи ліцею і складений згідно з  рекомендаціями з організації методичної роботи та враховує  методичну проблему, над якою працює колектив. Він комплектується з планів роботи  педагогічної ради, інструктивно-методичних нарад, роботи методичного кабінету та методичних комісій. Окремо плануються заходи по підвищенню рівня кваліфікації педагогічних працівників.  На індивідуальних консультаціях розглядаються питання з вивчення типів і структури уроків,  використання технічних засобів навчання, комп’ютерних технологій, наочності на уроках, розглядається робота викладачів, майстрів виробничого навчання по підвищенню успішності в групі, організація роботи кабінетів, майстерень.

         Складовими частинами методичної роботи є колективна та індивідуальна форми роботи.

         Для покращення результативності роботи  навчально-методичного, дидактичного забезпечення навчально-виховного процесу у ліцеї  створено  шість методичних комісій за напрямками підготовки. Загальне керівництво методичною роботою здійснює директор ліцею, організовує її заступник директора з навчально-виробничої роботи,  заступник директора з навчально-виховної роботи та методист, опираючись на керівників методичних комісій, викладачів, майстрів виробничого навчання.    Кожна методична комісія працює за власним річним планом роботи. Три рази на рік проводиться моніторинг навчальних досягнень учнів, виявляються прогалини знань з того чи іншого предмету,  визначаються шляхи  та заходи їх усунення.

         У системі методичної роботи ліцею особливе місце займають методичні комісії. В ліцеї працює  п’ять  методичних комісій:

  • методична комісія суспільно-гуманітарних дисциплін;
  • методична комісія природно-математичних дисциплін;
  • методична комісія з професій побутового профілю;
  • методична комісія з професій будівельного профілю;
  • методична комісія класних керівників.

         Робота методичних комісій проводиться за планом, під час складання якого голови методичних комісій виносять питання, які дозволяють удосконалити навчально-методичну роботу закладу. Однією із форм роботи методичних комісій є проведення предметних тижнів.

         Методичними комісіями розроблена тематика та методичні рекомендації для проведення читацьких конференцій, виховних годин, батьківських зборів, індивідуальних бесід з учнями. Щорічно на засідання методичних комісій вивчаються нормативно-правові документи, навчальні програми, науковий та методичний матеріал, ведеться робота з підвищення науково-теоретичного та професійного рівня педагогів. Члени методичних комісій здійснюють позакласну роботу з учнями через проведення олімпіад, конкурсів, індивідуальні та групові консультації.

Згідно з Положенням засідання методичних комісій проводяться раз на місяць. Відповідно до визначених напрямків роботи, впродовж навчального року проводяться відкриті уроки, семінари – практикуми, конкурси професійної майстерності, предметні тижні, олімпіади. Методичні комісії на своїх засіданнях розглядають питання планування навчально-виховного процесу, виконання навчальних  планів і програм, КМЗ професій та предметів, методики викладання, організації та проведення конкурсів професійної майстерності, тижнів з предметів, питання охорони праці, підвищення рівня навчальних досягнень учнів тощо.    Протоколи засідань методичних комісій наявні. Аналіз роботи методичних комісій заслуховуються на засіданнях педагогічної ради.

Крім цього, педагогічними працівниками проводиться робота з розробки та поповнення традиційних методичних матеріалів: дидактичного, роздаткового матеріалу, буклетів, проекторних слайдів, мультимедійних презентацій, планшетів, плакатів тощо. До даної роботи залучаються учні з метою розвитку їх творчих здібностей.

Забезпеченість ліцею підручниками, навчальними посібниками, які допущені МОН України складає 95,5%, в тому числі  на 1 учня 95,5%;  українською мовою – 95,5%.  Для загальнотехнічної підготовки використовуються 2 ліцензійні програми.

З метою розвитку та підвищення педагогічної майстерності, професійних здібностей і саморозвитку працівників ліцею використовується методичний кабінет. Комплексне забезпечення методичного кабінету, його оформлення дозволяє підтримувати високий рівень самоорганізації педагогічної діяльності та самоосвіти,  надає уявлення про принципи сучасного навчання та виховання.

Методичний кабінет, педагогічний кабінет та бібліотека використовується для проведення засідань методичних комісій, для самоосвітньої та дослідницької роботи педагогічних працівників,   методичних нарад, засідань «круглого столу» тощо. У кабінетах є   планшети для  оформлення  виставок: передового педагогічного досвіду, використання інноваційних методів навчання, творчих портретів педагогів. Стенди, які  є в кабінеті, інформують про:  систему сучасної освіти, зміст професійної освіти, сучасні методико - та психолого-педагогічні вимоги до педпрацівників; розміщують матеріали на допомогу майстру виробничого навчання, до атестації педагогічних працівників, матеріали про педагогічну майстерність.

Особлива увага приділяється індивідуальним формам методичної роботи. Під час індивідуальних співбесід, навчальних занять з педагогами  розглядаються такі питання: систематизація знань із навчання і виховання, ознайомлення з інноваційними процесами в педагогіці та формування вмінь використовувати їх на практиці, вивчення педагогічного досвіду, визначення його творчого використання, вимоги щодо ведення навчальної документації, вимоги до сучасного заняття тощо.

Організаційними заходами навчально-методичної роботи в ліцеї є: оформлення кутків, бюлетенів, поповнення методичного кабінету літературою, оновлення зразків методичних матеріалів, розроблення графіків відкритих занять, заходів тижня методичних комісій, написання методичних розробок, організація рецензування методичних матеріалів, розробка положень.

Впродовж трьох років у ліцеї проводиться робота з впровадження комп’ютерних технологій у підготовку професій. З розвитком комп’ютеризації кожний із працівників ліцею має за мету впровадження в свою педагогічну діяльність комп’ютерні технології та переведення частини навчання за фаховими напрямками на електронні носії з послідовним їх розповсюдженням серед учнів за професіями.

У Маріупольському професійному ліцеї сфери послуг  в тісному контакті з педагогічним колективом працює бібліотека. Бібліотека є обов’язковим структурним підрозділом, який здійснює культурно-просвітницке та інформаційне забезпечення навчального процесу. У бібліотеці зосереджені матеріали з педагогіки, психології, етики, естетики, розроблена картотека з основних питань навчально-виховного процесу.

Бібліотека має всі необхідні нормативні бібліотечні документи: ведеться  чіткий облік бібліотечного фонду у сумарній та інвентарних книгах, систематично проводиться робота з оновлення книжкового фонду, ведеться  бібліографічне оформлення, ведеться бібліотечно-бібліографічна класифікація фонду, складається та ведеться система каталогів та картотек, обробка нової літератури, яка надійшла до бібліотеки. Бібліотечний фонд відповідає змісту навчального процесу, його інформаційним і виховним функціям, запитам та інтересам користувачів. Загальний фонд бібліотеки складає 5739 примірників. Загальний фонд підручників із спецпредметів складає 3164 примірника. Середній відсоток забезпеченості підручниками учнів по навчальному закладу 79% (в тому числі загальноосвітня підготовка). Забезпеченість ліцею підручниками, навчальними посібниками, які допущені МОН України складає 95,5%, в тому числі  на 1 учня 95,5%;  українською мовою – 95,5%.  Для загальнотехнічної підготовки використовуються 2 ліцензійні програми.

У ліцеї функціонують один комп’ютерний клас, який оснащений окремим робочим місцем та персональним комп’ютером, принтером, сканером. В комп’ютерному класі 12 комп’ютерів, які підключені до мережі Internet. Кабінет відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Почалась робота зі створення інформаційно-методичних баз знань кожного викладача (підручники, методичні рекомендації до практичних та лабораторних робіт в електронному вигляді, списки рекомендованих Інтернет ресурсів для самостійної роботи учнів, матеріали до семінарів та позакласних заходів, тощо.)

У Маріупольському професійному ліцеї сфери послуг робота з охорони праці ведеться згідно з Законом України «Про охорону праці» та «Положенням  про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти», затвердженим наказом МОН України від 01.08.2001р. № 563. Згідно з нормативно-правовими актами у ліцеї розроблені:

- «Положення про організацію роботи з охорони праці в Маріупольському професійному ліцеї сфери послуг» (від 25.04.2013р.);

- «Положення про систему охорони праці в Маріупольському професійному ліцеї сфери послуг» (затверджено Наказом директора ліцею від 25.04.2013р. № 89);

-  «Положення про службу охорони праці» (від 25.04.2013р.);

- «Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці у Маріупольському професійному ліцеї сфери послуг» (затверджено Наказом директора ліцею від 25.04.2013р. № 89);

- «Положення про кабінет охорони праці та безпеки життєдіяльності МПЛСП» (від 31.07.2013р.)

       З метою забезпечення безпечних умов праці, охорони праці, гігієни праці виробничого середовища, контролю охорони праці у ліцеї видані накази:

- «Про затвердження інструкцій з охорони праці у МПЛСП» (наказ № 144 від 15.08.2013р.);

- «Про затвердження осіб, які повинні проводити навчання та інструктажі працюючих з питань охорони праці» (наказ № 145 від 15.08.2013 р.);

- «Про створення комісії з питань охорони праці у МПЛСП» (наказ № 160 від 30.08.2013р.);

- «Про забезпечення безпеки життя і здоров’я учнів на початок 2013-2014 навчального року» (наказ № 161 від 30.08.2013р.);

- «Про призначення відповідального за матеріальне забезпечення протипожежного режиму» (наказ № 164 від 30.08.2013р.);

- «Про створення добровільної пожежної дружини на 2013-2014 навчальний рік» (наказ № 166 від 30.08.2013р.);

         В ліцеї є в наявності кабінет охорони праці, який має площу 70 м2.  Відповідальний за організацію роботи кабінету інженер з охорони праці, який має відповідно професійну підготовку і пройшов навчання та перевірку знань з охорони праці. Приміщення кабінету має природне і штучне освітлення, відповідно до санітарних вимог. В кабінеті знаходяться нормативно-правові акти з охорони праці, методична та додаткова література, інструктивні матеріали, які необхідні для проведення навчання та інструктажу з охорони праці, безпеки життєдіяльності учнів, працівників.  Приміщення кабінету забезпечено підручниками та наочними посібниками. На підставі наказу від 30.08.2013р. № 158  у ліцеї створена служба з охорони праці. У складі служби: інженер з охорони праці, заступники директора з НВР,  НВхР, старший майстер, механік.

Охороні праці учасників навчально-виховного процесу, безпеці життєдіяльності приділяється значна постійна увага. Працівники та учні проходять всі необхідні інструктажі, кожна робітнича професія забезпечена комплектом інструкцій з охорони праці, які періодично переглядаються, робочим спецодягом. Службою з охорони праці перевіряється стан учбових місць в кабінетах, лабораторіях, майстернях навчального закладу, вивчається стан робочих місць на виробничих підприємствах, де учні проходять виробниче навчання та виробничу практику. Перед початком кожного навчального року видаються акти-дозволи на експлуатацію навчальних дільниць, кожна майстерня отримала акт-дозвіл на експлуатацію устаткування.В усіх навчальних майстернях та лабораторіях є в наявності всі заземлюючі контури обладнання.

У кожній майстерні, лабораторії оформлені куточки з охорони праці, протипожежної безпеки, наявні медичні аптечки. Учні ліцею забезпечені спецодягом та засобами захисту.

Майстрами в/н та класними керівниками проводяться планові та позапланові бесіди, інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, протипожежної безпеки, правил дорожнього руху тощо, з розписом кожного у відповідних журналах.

Реєстрація інструктажів з охорони праці проводиться в:

- журналі реєстрації вступного інструктажу з охорони праці для      працівників, учнів, слухачів;

- журналі реєстрації інструктажів з охорони праці на робочому   місці (первинний, повторний, позаплановий, цільовий) для працівників;

-  журналі реєстрації інструктажів з охорони праці (первинний, позаплановий) для учнів, слухачів в кожному кабінеті, лабораторії, майстерні;

- журналі реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів.

          У ліцеї є «Журнал реєстрації нещасних випадків на підприємстві», «Журнал реєстрації нещасних випадків з учнями, зв’язаних з навчально-виховним процесом». Перед початком занять на початку навчального року у кожному кабінеті, лабораторії, майстерні, спортзалі тощо проводиться вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності. У журналі обліку теоретичного навчання на це передбачена сторінка. Первинні інструктажі з безпеки життєдіяльності, охорони праці також проводяться перед виконанням кожної лабораторної роботи, практичної роботи тощо.

Маріупольський професійний ліцей сфери послуг укомплектовано керівними і педагогічними працівниками згідно із штатним розкладом. Навчально-виховний процес забезпечують 32 педагогічних працівника, з них: 2 - керівні кадри; 15 - майстри виробничого навчання; 1 – старший майстер; 12 – викладачі; методист – 1; практичний психолог – 1. Рівень забезпеченості навчального закладу керівними і педагогічними кадрами згідно штатного розпису складає 91  %.  

         На всіх працівників Маріупольського професійного ліцею сфери послуг розроблені посадові інструкції, в яких передбачені питання охорони праці і вимоги кваліфікаційних характеристик. Кожен педагогічний працівник ознайомлений з посадовою інструкцією під особистий підпис.

         Атестаційна комісія ліцею створюється щороку до 20 вересня, наділяється повноваженнями на весь навчальний рік. План роботи атестаційної комісії ухвалюється на засіданні, затверджується головою атестаційної комісії. В ньому передбачаються конкертні заходи, спрямовані на якісне забезпечення атестаційного процесу. Вивченням педагогічної та педагогічної діяльності педпрацівників в ліцеї займається атестаційна комісія, яка приймає рішення стосовно оцінювання результатів роботи та присвоєння або скасування відповідних категорій. Атестаційна комісія ліцею працює у режимі гласності. Питання вирішуються об’єктивно.

2013-2014р:

Викладачі – 14 чол. :

Вища категорія – 14  % ;

1 кваліфікаційна категорія – 57 %;

2 кваліфікаційна категорія – 21  %;

Спеціаліст – 8 %.

Майстри виробничого навчання – 15 чол.:

9 розряд – 6,6%

10 розряд – 6,6%;

12 розряд – 80%

12 розряд  «Майстер виробничого навчання 2 категорії». – 7%

З метою організації цілеспрямованого неперервного підвищення рівня професійної компетентності керівних та педагогічних працівників в ліцеї існує план-графік підвищення кваліфікації та стажування педпрацівників. Педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації та стажування 1 раз на 5 років. Свідоцтво про підвищення кваліфікації є обов’язковим документом при атестації педпрацівника. За останні 3 роки атестаційною комісією ліцею не було виявлено недоліків з даного питання. Підвищення кваліфікації та стажування педагогічних працівників проводилось згідно з графіком. З 2011 по 2013 роки курси підвищення кваліфікації  пройшли  18 педагогів, з них: директор ліцею, 10 викладачів, старший майстер,  4 майстри  виробничого навчання,  методист ліцею, психолог,  що складає 100% від запланованого, стажування майстрів виробничого навчання на виробництві та на базі профільних ПТНЗ складає 78%.

Особливу роль в підвищенні кваліфікаційного рівня педпрацівників відграють методичні комісії.  Засідання методичних комісій забезпечують системну роботу над розв’язанням методичних проблем викладачів, продуктивний обмін думками,  адресне надання методичної допомоги молодим і малодосвідченим педагогам, створення сприятливих психологічних умов для розкриття індивідуального творчого потенціалу кожного педагога.

Методичні комісії ведуть змістовну методичну та творчо-пошукову роботу. Щорічно вивчаються на засіданнях нормативно-правові документи, навчальні програми, науковий та методичний матеріал; ведеться робота з підвищення науково-теоретичного та професійного рівня педагогів. Провідними формами роботи методичних об’єднань є ділові та дидактичні ігри, моделювання занять, взаємовідвідування занять та позакласних заходів із подальшим аналізом, обмін досвідом. Члени  методичних комісій здійснюють позакласну роботу з учнями через проведення олімпіад, конкурсів, індивідуальні та групові консультації.

Значна увага приділяється підвищенню комп’ютерної грамотності керівного складу, викладачів та майстрів виробничого навчання  на рівні користувачів. Позитивна динаміка щодо набуття навичок користувача комп’ютером, сприяння підвищення комп’ютерної грамотності  шляхом проходження педагогічними працівниками  курсів з  Міжнародної програми Intel «Навчання для майбутнього», використання можливостей та ресурсів мережі INTERNET у професійній діяльності працівника ПТНЗ та інших комп’ютерних   курсів. Всі керівники  та педагогічні працівники вільно володіють державною мовою та вміють користуватися комп’ютерною технікою і застосовують її в практичній діяльності.

       


Copyright MyCorp © 2018